نت برندینگ

توسعه ی سریع کسب و کار توسط اینترنت, موبایل و شبکه های اجتماعی

نت برندینگ

توسعه ی سریع کسب و کار توسط اینترنت, موبایل و شبکه های اجتماعی

روش های توسعه ی سریع کسب و کار توسط اینترنت, موبایل و شبکه های اجتماعی را با دنبال کردن مطالب وبلاگ ما بیاموزید!!!

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
  • ۱
  • ۰

آیا اعتماد مردم ایران به خرید اینترنتی بیشتر شده است؟


فروشگاه های اینترنتی

شاید فرآیند خرید اینترنتی از جنبه مراحل خرید نظیر جمع‌آوری اطلاعات لازم درباره کالا یا خدمت مورد نظر، تصمیم‌گیری خرید، انتخاب و گزینش، سفارش کالا و پرداخت وجه، شباهت زیادی با فرآیند خرید از یک فروشگاه عادی و در فضای فیزیکی داشته باشد، اما این فعالیت‌ها در فضای اینترنت بسیار متفاوت از فضای فیزیکی است. با توجه به اینکه در فضای اینترنت، شما نمی‌توانید فروشنده را به شکل رودر رو ببینید و قادر به لمس و مشاهده کالای مورد نظر خود و امتحان خصوصیات مختلف آن تا پیش از خرید نیستید، از این رو عدم اطمینان و ابهام زیادی به هنگام مراجعه به یک فروشگاه اینترنتی وجود خواهد داشت. آمار و ارقام ارائه شده در گزارش های متنوع نشان می‌دهد که کشورهای مختلف دنیا، علیرغم همه مخاطرات موجود در فرآیند خرید اینترنتی، استقبال خوبی از این شیوه خرید و فروش داشته‌اند. اما ایرانی‌ها چطور؟!

آمار خرید اینترنتی در ایران

گزارش‌های پراکنده‌ای که شرکت پست جمهوری اسلامی از تعداد سفارشات و مرسولات پستی اینترنتی ارائه می‌کند و یا آمارهای دوره‌ای بانک مرکزی در خصوص میزان تراکنش های مالی این حوزه، نشان می دهند که اقبال عمومی مردم ایران، رفته رفته  نسبت به خرید اینترنتی در کشور در حال افزایش می‌باشد.

در تازه‌ترین گزارشی که به نقل از مدیر کل پست مسقیم و سرویس‌های نوین پستی، ‌توسط روزنامه فناوران به چاپ رسیده، جواد کیوانی، اعداد و رقم‌های جالبی در خصوص خرید و فروش اینترنتی در سطح کشور، مبتنی بر آمارهای پستی ارائه داده است. بنابر اظهارات وی، از سال ۸۶ که بحث فروشگاه های اینترنتی و تحویل کالا از طریق پست مطرح شد تا به امروز نزدیک به ۱۳/۵ میلیون مرسوله را در بخش خرید و فروش اینترنتی کشور توسط شرکت پست جابه جا شده است که ارزش مالی این کالاها حدود ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بوده است.

ایرانی‌ها از ابتدای سال تا کنون ۴۷ میلیارد تومان خرید اینترنتی کرده اند

جواد کیوانی، مدیرکل پست مستقیم و سرویس های نوین پستی می‌گوید: در حال حاضر حدود ۳۰ شرکت بخش خصوصی در حوزه فروشگاه‌های آنلاین با پست همکاری دارند که این ۳۰ شرکت توانستند نزدیک به ۵ هزار فروشگاه را تحت پوشش قرار دهند. در سال ۱۳۹۲، بالغ بر ۵ میلیون مرسوله اینترنتی که ارزش مالی آن حدود ۲ هزار میلیارد ریال بوده است، از طریق پست جابجا شده است. این مقدار برای دو ماهه اول سال ۱۳۹۳، حدود ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار مرسوله در سرویس خرید و فروش اینترنتی بوده است که نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۱۲۲ درصد رشد داشته است. ارزش این کالاها هم در واقع از ۱۷۶ میلیارد ریال به ۴۷۳ میلیارد ریال افزایش یافته که نشان دهنده رشد ۱۶۸ درصد است. استان‌های تهران، خراسان رضوی، البرز، اردبیل و اصفهان، به ترتیب برترین استان هایی هستند که بیشترین فروش اینترنتی کالا در آنها اتفاق افتاده است و استان‌های اصفهان، خوزستان، فارس، خراسان رضوی، کرمان، مازنداران و آذربایجان شرقی نیز بیشترین میزان تقاضا برای خرید اینترنتی کالا را در اختیار دارند.

یکی از سرویس‌هایی که شرکت پست جهت تسهیل فرآیند خرید و فروش اینترنتی ارائه می‌دهد، سرویس ebazarاست که به نقل از فناوران و براساس اعلام نظر مدیر کل پست مستقیم و سرویس‌های نوین پستی، در سال گذشته پورتال ebazar به تنهایی حدود ۱۵۰ هزار سفارش با تراکنش مالی معادل با ۴۷ میلیارد ریال داشته است. در دو ماهه امسال نیز حدود ۲۵ هزار سفارش به ارزش ۱۱ میلیارد ریال از طریق این پورتال صورت گرفته است که نسبت به سال گذشته ۹۰ درصد رشد نشان می‌دهد.

جمع بندی

آهنگ حرکت تجارت الکترونیکی بخصوص در حوزه خرده‌فروشی آنلاین در کشور رشد شتابانی را در پیش گرفته است و امید می‌رود با فراهم شدن زیرساخت‌های لازم نظیر به روز شدن زیرساخت های قانونی و حقوقی موجود، کاهش هزینه های دسترسی به اینترنت برای خانواردهای ایرانی، افزایش پهنای باند موثر جهت اتصال به اینترنت (کاهش شکاف دیجیتال) و قانونمند شدن فعالیت کسب و کارهای اینترنتی در کشور با اجرای موثرتر طرح‌هایی نظیر نماد اعتماد الکترونیکی وزارت صنعت،‌معدن و تجارت، این آهنگ خودجوش از قوام، انظباط و استمرار بهتری برخوردار شود.

به هر حال سوال ما از شما این است که آیا می‌توان آمار و ارقام ارائه شده در این پست را به عنوانی نشانه‌ای برای بیان این حقیقت پذیرفت که اعتماد مردم ایران به خرید اینترنتی افزایش یافته است؟یا این موضوع را نپذیرفته و معتقدید آمار و ارقام موجود، صرفا اتفاقی زودگذر و موقتی است که بدلایلی دیگر به جز پذیرش اینترنت به عنوان بستر مناسب و امن برای تبادلات تجاری از سوی جامعه ایرانی، حادث شده است؟ لطفا نظرات خود را در این مورد با ما به اشتراک بگذارید.

منابع

روزنامه فناوران

EMarketer; MarketLine.

نظرات (۲۱)

  • <a href="http://roozfreight.ir/" >باربری تهران</a>
  • ممنون از سایت جالبتون
    باربری تهران
    طراحی سایت
    خرید هاست
    عالی بود خیلی ممنونم از سایت خوبت
    ممنون از سایت خوب شما 
    خوب بود تشکر
  • شرکت آرمانی پایا
  • با تشکر از سایت بسیار خوبتون

    با تشکر از مطالب خوبتان
  • باربری کاج
  • با تشکر از سایت خوبتون
  • باربری سرو
  • مطالب مفید و آموزنده بود . با سپاس
  • اتوبار عدل
  • با تشکر از شما و سایت خوب تون .
  • باربری آسایش بار
  • مطالب مفید بود . موفق باشید
  • باربری سازمان آب
  • سایت بسیار خوبی دارید موفق باشید
  • باربری تهران
  • با تشکر از شما . سایت بسیار خوبی دارید

  • باربری سازمان آب
  • www.autobarsazmanab.com

    ممنون از سایت خوب شما.
  • باربری سازمان آب
  • باربری سازمان آب

    مننون از سایت خوبی که دارید.
  • باربری سازمان آب
  • باربری سازمان آب

    ممنون از سایت خوبی که دارید
  • باربری سازمان آب
  • باربری سازمان آب

    ممنون از سایت خوبتون
    ممنون از شما جالب بود فک نمیکردم ایرانیا انقد خرید اینترنتی انجام داده باشن
  • باربری ظریف بار
  • باربری و اتوبار ظریف بار 1500
  • خرید بلیط هواپیما
  • سلام.خواستم بابت وبسایت خوبتون ازتون تشکر کنم و امیدوارم باعث ایجاد انگیزه براتون بشه

    <a href="http://sepehr.in/">خرید بلیط هواپیما<a/>

    باربری تهران
    https://www.wbar.ir/%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b1%db%8c-%d8%aa%d9%87%d8%b1%d8%a7%d9%86/
    باربری ارزان
    https://www.wbar.ir/%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b1%db%8c-%d8%a7%d8%b1%d8%b2%d8%a7%d9%86/
    باربری
    https://www.wbar.ir/%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b1%db%8c/
    جهان پیمان بار
    https://www.wbar.ir/

    <a href="https://www.wbar.ir">باربری</a>

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی